17 September 2009

10 Malam Terakhir, Balik Kampung, Hari Raya

Alhamdulillah, hari ni (27 Ramadhan 1430) aku telah diberi peluang dan kekuatan oleh Allah untuk memanfaatkan malam aku dengan ibadah. Alhamdulillah, aku dan kebanyak ikhwah Kelantan malam tadi, beriktifkat di Masjid Putra (SBJ), Pasir Pekan. Ramai juga yang datang qiam malam tadi. Tak ketinggalan juga para remaja (cuma taksempat nak bertegur sapa dengan diorang). Harap-harap, amalan kami semua mendapat ganjaran dari Allah.

p/s: waktu tulis posting ni, mata dan berat giler terasa. Ngantuk beb...

Hari ni, hari terakhir di pejabat sebelum pulang ke kampung untuk beraya. Sebenarnya, masih banyak lagi urusan yang belum dapat diselesaikan, terutama courseworks pelajar. Tak dapat nak fokus sebab terlalu beri tumpuan untuk urusan penghantaran pelajar ke Yaman. Masa yang tinggal dah semakin singkat. Insya Allah diorang akan berangkat pada 29 September 2009 (raya ke 9 kalau tak silap) ke Yaman. Termasuk adik ipar aku. Harapnya aku dapat selesaikan sedikit sebanyak tugasan aku sebelum bertolak ke Perak malam nanti.

p/s: road tax tak selesai lagi. harap-harap boleh dapat hari ni jugak sebelum bertolak



Memandangkan ni hari terakhir aku berkerja sebelum raya, maka inilah juga hari terakhir aku dapat berinternet. Mungkin seminggu lebih tak dapat beronline. Jadi untuk mengambil kesempatan yang ada ni, saya, Muharman, isteri tercinta Ustazah Nazila dan anak kesayangan kami, Nu'man, ingin memohon jutaan ampun dan maaf pada semua yang mengenali diri kami, yang melawati blog saya ini, dan sesiapa sahaja, jika ada kesilapan yang kami telah lakukan. Kami mohon dihalalkan segalanya. Semoga raya ini, kita akan bertemu lagi dalam keadaan kembali kepada fitrah kita yang hakiki.

SELAMAT HARI RAYA ADILFITRI
TAQABBALALLAH MINNA WA MINKUM

2 comments:

Abu Khalid said...

Akhi...

Sama-sama akhi

Selamat hari raya
Maaf zahir dan batin

kher said...

Salam Abg Man.
Selamat HAri Raya.

asal makin kurus?