08 June 2006

Parit Kuda

Assalamualaikum...

Baru-baru ni, waktu ke Johor dalam siri kenduri kahwin x-jaipetra, aku berkesempatan untuk berjumpa dengan ust Toni kita, pemilik weblog www.aspirasiku.blogspot.com di Parit Kuda, Semerah, Batu Pahat, Johor. 3hb Jun 2006 adalah pertemuan buat pertama kali dengan Toni setelah hampir setahun lebih tak berjumpa. Pertemuan singkat di Parit Kuda tu adalah sempena kedatangan aku ke Parit Kuda kerana memenuhi jemputan kahwin kawan sekolej dulu.
Pada pertemuan tu, tak dapat nak bersembang lama dengan Toni sebab waktu tu memang agak tengah tergesa-gesa nak ke Melaka. Lagipun, aku datang ke BP pun, ikut orang. Kalau aku bawa kereta sendiri, kemungkinan boleh menyinggah sekejap kat rumah Toni. Sebab tu la dapat jumpa dengan Toni sekejap je. Walaubagaimanapun, kira puas hati juga la sebab dapat peluang jumpa dengan Toni. Kira Toni ni adalah pelajar IKIP+Yarmouk pertama yang aku jumpa setakat ni. Yang lain, tak tau bila. Lepas ni harapnya dapat la kita jumpa ye, tak kira di mana-mana, dan tak kira dalam apa jua suasana...

(Ni versi ubahsuai, dibuat atas permintaan saudara Toni.....)


Toni tersenyum sambil menahan kepanasan matahari di bumi Batu Pahat

No comments: