29 July 2010

Posting via Ubuntu 10.04

Assalamualaikum

Rasanya dah lama aku tak posting dalam blog ni menggunakan Ubuntu. Selalunya aku guna pc lain untuk kerja dan juga untuk melayari internet. PC aku yang satu lagi ni,  yang menggunakan Ubuntu as operating system, aku akan guna bila nak update sahaja. Cuma kali ni tetiba terlintas nak post dalam blog tentang ubuntu, seperti yang sebelum-sebelum ni.

Sekarang ni, pc (yang aku tengah gunakan ni) ni menggunakan Ubuntu 10.04 LTS - Lucid Lynx. Setakat guna os ni, takde masalah yang timbul. So far so good. Tambah pulak, bila mengikuti perkembangan sumber terbuka ni, terutama ubuntu, memang tengah rancak dengan pelbagai teknologinya yang terkini. Cumanya, aku la ni hanya sekadar boleh godek gitu-gitu je ubuntu ni, takde masa sangat nak bagi tumpuan lebih untuk mendalami ilmu open sources ni. Tapi  dalam peranangan aku, kalau ada rezeki untuk aku beli laptop, memang aku target untuk install ubuntu dalam laptop tu, sambil promosi ubuntu dan sistem terbuka ni dalam masyarakat.

So untuk yang baca blog tak seberapa aku ni, aku kongsikan wallpaper desktop ubuntu aku, Ubuntu 10.04. Jumpa lagi....


1 comment:

yantie3011@gmail.com said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
geram sungguh kat budak nih