14 July 2010

Lama membisu....

Entah kenapa, setelah hati ini ditolak-tolak untuk mencatatkan sesuatu dalam blog ni, baru hari ini dan saat ini, hati tergerak untuk menulis dan seterusnya menjana tenaga-tenaga di jari jemari untuk menaip sesuatu. Kenapa? dan kenapa? Aku sendiri pun tidak tahu mengapa.....

Tetapi apa yang pasti, sepanjang kebisuan blog ini, banyak perkara-perkara yang telah berlaku di sekeliling aku. Perkara penting, perkara peribadi, peringatan, lontaran pemikiran, keinginan untuk berkongsi... semuanya telah bermain dalam pemikiran. Cumanya semua perkara tersebut tidak dapat dicoretkan di dalam blog ini. Kenapa? dan kenapa? Aku sendiri pun tak tahu mengapa...

Pelancaran IKRAM, isu-isu kemasyarakatan, isu-isu politik, santapan fikri dan aqli, kehidupan sehari-hari.... terlalu banyak yang telah berlaku, dan ingin dikongsikan bersama. Tetapi tidak juga terkongsikan. Kenapa, dan kenapa? Aku pun tak tahu mengapa...

Harapnya, blog aku yang tak seberapa ni dapat diteruskan. Walaupun update nya tidak seberapa, dan walaupun pembacanya pun, entah berapa, aku harap masih boleh berkongsikan sesuatu dalam blog ini. Aku harap juga, dengan tidak sebarapanya blog ini, aku masih boleh mendapat ganjaran pahala lantaran faedah-faedah yang boleh dikutip daripadanya, walaupun sedikit. 

Doakan aku terus kuat untuk berblog...!!! 

No comments: