30 July 2009

KIBAR 09 & Konsis International 09

Seminggu dua ni, Kolej Jaiputra telah dipilih untuk menjadi tuan rumah bagi dua program yang berkapasiti agak besar, iaitu yang melibatkan hampir 200 orang peserta bagi setiap program. Program yang dimaksudkan adalah KIBAR 2009 (Kursus Intensif Bahasa Arab) dan Konsis International.

Program KIBAR adalah program yang mengumpulkan sejumlah pelajar luar negara yang pulang bercuti untuk mengikuti slot-slot pengisian berkenaan bahasa Arab dan juga pengisian modal insan. Manakala Konsis International pula adalah satu program yang juga mengumpulkan sebilangan pelajar Malaysia di luar negara, dari seluruh dunia yang pulang bercuti sempena dengan musim panas (summer semeter). Program ini diadakan adalah menghimpunkan pelajar-pelajar yang terlibat sebagai penggerak bagi aktivitisme pelajar di universiti tempat pengajian masing-masing.

Diharapkan program-program yang telah dan bakal dijalankan ini (KIBAR tamat pada hari ini 30 Julai 2009 dan Konsis bermula dari 31 Julai - 2 Ogos 2009) dapat memberikan faedah semua pihak yang terlibat (termasuk aku juga), insya Allah.

No comments: