22 November 2010

Blog dah bersawang

Lama sungguh aku tak meng'update' blog ntah apa-apa ntah (ontahapo) ni. Seperti mana sebelum ni, penyebab kepada kekurangan meng'update'nya adalah kerana penyakit malas. Blog ni aku sentiasa buka, tapi nak meng'update' terasa cukup malas. Sedangkan dalam kepala ni, rasanya banyak perkara yang telah dilalui, banyak perkara yang terlintas, yang kiranya ingin dikongsikan bersama. Tapi akhirnya, semua hanya tinggal dalam minda aku je, tak terjemahkan dalam bentuk tulisan di dalam blog. Ni pun mujur je rasa nak menulis.

Satu lagi yang aku rasa penyebab kepada berkurangnya meng'update' ni adalah kerana rangkaian sosial Facebook telah mengambil tempat dalam nak berkongsikan segala macam perkara yang dilalui dengan mudah. Sekarang ni pun rasanya dah ramai sangat orang yang ada akaun fb ni. Dengan kepelbagaian fungsinya, tak mustahil orang yang sebelum ni rajin berblogging, boleh berkurang aktviti blogging diorang hanya kerana menumpukan pada facebook ni. Ni yang berlaku pada aku la, mungkin tidak pada orang lain. Sebab aku perhatikan, ada je orang yang boleh maintain aktiviti blogging diorang. Perkara ni aku dapat perhatikan kalau orang yang ada mana-mana akaun blog, mempunyai tujuan tertentu kenapa diorang berblog, contohnya berblogging untuk tujuan biz ke, untuk berkongsi idea kreatif diorang ke, dan lain-lain perkara yang ada fokusnya. Tapi kalau macam aku, tujuan aku berblog ni hanya sekadar suka-suki je, tak terfokus sangat. 

Terlintas jugak untuk aku fokuskan penulisan dalam blog ni, dan pernah buat pun, tapi tak tahan lama. Malas. Tambah pulak, blog aku ni, aku rasa tak ramai yang nak singgah untuk jenguk. Sebab takde apa pun nak dijengukkan. Sampai sekarang pun, aku tak sure siapa je yang konsisten mengjenguk blog yang sebarapa aku ni. Jadi bagi siapa yang dok still ziarah blog aku ni, aku amat menghargainya dan terima kasih bebanyak.

Anyway, harapnya lepas ni boleh kembali aktif berblog (cewah...). Dan untuk akhirnya, aku nak share beberapa gambar sempena dengan beberapa perkara yang dah berlaku dalam hidup aku. Wassalam n adios!

 Ahli usrah yang baru, 'Umair bin Muharman
 Nu'man dah jadi abang long
 Siti Aminah ambil kesempatan menyelit
 Nu'man dan Siti Aminah, lahir sama tahun, beza bulan (Nu'man tua sebulan)
Abang Nu'man dan besar, dan dah mula cerdik

No comments: