14 October 2009

Kaffeine & Gxine Player

Kebelakangan ni, agak sibuk untuk menyelesaikan beberapa masalah berkaitan dengan Ubuntu 9.10. Masalah yang dimaksudkan ialah kesukaran untuk 'play' vcd menggunakan player-player yang dah di install, antaranya Movie Player dan VLC.

Masalah yang dimaksudkan ialah apabila aku cuba untuk mainkan vcd al-Furqan, video dan audio nya putus-putus. Kualitinya seperti memainkan cd yang bercalar. Jadi setelah puas men'google'kan diri, akhirnya terjumpa juga jalan penyelesaiannya.



Kaffeine & Gxine Player

Lepas je install kedua-dua player ni, alhamdulillah, vcd al-Furqan boleh dimainkan dengan baik. Lepas ni boleh la Nu'man dengar dan tengok vcd ni untuk belajar al-Quran.

4 comments:

firdaus said...

best ke pakai ubuntu..boleh install banyak software tak?

Ontahapo said...

best giler.banyak software alternatif untuk windows boleh install. semua free. try la!

digitalsoul said...

rajin nye la ko nak pakai ubuntu. Buntu kepala aku nak setting sbb server aku pkai Ubuntu gak. aku baru try install win se7en.. ada function best.. ada cam haram. kalo ikut aku nak pakai win95 je.. laju gile

Ontahapo said...

mula-mula buntu gak. tapi lama-lama, best giler maaa.