24 November 2005

Terkini...tapi tak pasti

Assalamualaikum....

Ni berita terkini yang aku dapat pasal info banjir di Kelatan. Hari ni (24/11/2005) semua kenderaan dari PCB menghala ke pusat bandar; begitu dengan arah yang bertentangan, terpaksa menukar laluan ke Pengkalan Chepa sbb jambatan di Sg. Keladi terpaksa ditutup akibat banjir. Sebelum tu, pada malam semalam, aku n stud sempat lalu di laluan ni, dan mmg aku nampak sendiri, air dah hampir ke atas jambatan. Aku jangka, esok ramai la yang tersangkut gamaknya....dan mmg pun tersangkut betul !!!

Dan dengar-dengar jugak, laluan ke Terengganu (Setiu) kena tutup banjir. Tu aku tak kisah sangat. Tapi yang aku kisah sangat ni, jangan la jalan ke Kuala Krai pun kena tutup gak, sbb aku cadang nak balik KL malam ni., ada hal yang agak urgent. Tapi dari bunyi-bunyi yang aku dengar dari Encik Din (Encik Borhanuddin) macam dah kena tutup. Doa-doa harap tak.

* Boleh tahan jugak isu banjir ni.......
* Website ttg info terkini banjir : http://infobanjir.water.gov.my

Wassalam

No comments: