31 May 2006

Upload

Assalamualaikum...

Baru ni aku berjaya letak media player kat blog aku. Tujuan aku tak lain tak bukan untuk memperkenalkan nasyeed arab yang ada kat simpanan aku. Sebab aku rasa, nasyeed arab sekarang sudah mula agak menarik, dan akibatnya, bertambah kurang la ke'minat'an aku terhadap nasyeed melayu yang amat 'kureng' sekarang.

Untuk permulaan, aku dah upload lagu dari album حن الفؤاد 2006 bertajuk 'Kulma' nyanyian Abd. Qader Qauza'. Dan terbukti, setakat yang dah dengar lagu ni, diorang kata best. Baguih la..

Tapi la ni aku nak tukar lagu lain pula. Aku akan upload lagu dari Muhammad Husayyan dari album dia, Syukran Ilahi. Bagi aku, album ni ada nostalgianya tersendiri buat aku. Mana tak nya, aku mula minat dgn nasyeed arab ni lepas dgr nasyeed dari album ni la. Ni semua Im yang punya pasal, sbb dia bagi aku dengar album ni, habis sampai la ni aku jadi syok dengan nasyeed arab. Dan satu lagi, lagu ni mengimbas kembali kenangan aku waktu aku mula-mula sampai kat Irbid, Jordan, duduk sorang-sorang kat bilik Im di Sakan Sakran sambil tak buat apa-apa (time tu urusan tasjil jamiah tak buat lagi) huhuhu... Lantas daku terkenang segala memori indah ketika di sana bersama teman-teman, sahabat dan adik-adik yang tersayang... (ceh emosi plak aku kali ni)..

Maka dengarkan lah.......

No comments: