25 April 2011

Eksperimen...

Baru ni berpeluang untuk snap beberapa keping gambar menggunakan kamera digital cap Canon PowerShot SD1100 IS. Memang dah lama sebenarnya aku nak snap-snap gambar ni. Tapi almaklumlah, pitih takde nak beli kamera. So guna je la yang mana ada. Tambah pulak sebelum ni aku pernah tengok dalam YouTube satu ujian kepada pakar-pakar photographer untuk snap gambar dengan menggunakan standard kamera. So dengan sebab video tu la yang buatkan minat aku makin naik dalam bab-bab ni. 
Kali ni akan nak share beberapa keping gambar yang aku ambil guna kamera di atas. Ada yang aku rasa cukup puashati dengan gambar tu, walau pun aku rasa bagi orang yang terer, mungkin biasa je. Ikut la. Tapi kalau ada yang nak komen, laaagiii aku alu-alukan, sebab dari situ aku harap boleh tambah lagi ilmu seciput yang ada pada aku ni. So tengok lah ye...
Belajar menggunakan fungsi Digital Macro
Belajar tentang teknik pencahayaan
Digital Macro lagi. Kali ni agak menjadi
Belajar aspek pencahayaan
Tak pasti ok atau tak. Tapi agak menyukai gambar yang ini...
Yang ini juga. Boleh buat wallpaper...
Ini pun sama. Hari yang indah
Teknik Digital Macro ke atas muka Nu'man
Bonus. Tak guna mana-mana teknik. Main petik je...

No comments: