05 February 2006

Nasyeed 1

Assalamualaikum..

Kali ni nak post lirik nasyeed arab yang aku (dan juga Im) cari-cari selama ni. Bukan apa, yang buat aku tertarik dengan nasyeed ni ialah waktu dengar maqati' lagu ni dari Enshad.net. Tambah plak, bila aku jumpa album bagi lagu ni, sekali ngan lirik dia, then aku baca lirik kat bawah ni, memang cukup berisi. Lirik yang aku sertakan kali ni berkenaan dengan para pahlawan Islam yang sedang terlena dengan keamanan dan ketenangan yang bersifat pura-pura dan pelindung bagi musuh Islam merosakkan Islam dan umat Islam.

Bagi sesiapa yang boleh memahami bahasa arab, baca-baca lah dan renungilah lirik nasyeed ni. Insya allah ianya akan dapat menyedarkan kita tentang keadaan sebenar umat Islam pada hari ni.

نم في سلام

نم في سلام نومة الأبطال واترك حماس ترد كالزلزال
بطلاً حييت برغم ألوان الأسى أفلا تموت اليوم كالأبطال؟
* * *
قد عشت تدعو للنضال فحان أن يحيى بموتك ألف ألف نضال
فلئن قضيت فتحت كل حجارة في القدس ثأر ناجِزٌ لقتال
* * *
يا أيها الحر الذي لم يستطب إلا الحياة أو الممات كريما
ما عشت كي تهنا ولكن عشت كي تُصلي الصهاينة اللئام جحيما
* * *
لما رحلت تركت خلفك أمةً رضعت لبان الثأر منك قديماً
كنت الزعيم وإن طوتك يد الردى سيظل ثأرك في الأنام زعيما
* * *
يا من وقفت بوجه أقوى دولةٍ وهزمتها دهراً وأنت المقعد
اختارك المولى لأنك طاهر ولأن غيرك في النجاسة عربدوا




No comments: