18 April 2006

Sinopsis

Sebagai anak muda yang baru mendapat pekerjaan atau yang belum mendapat pekerjaan tetap, pastinya agak sukar untuk anda menyimpan duit untuk perkahwinan anda. Apatah lagi hutang pinjaman pelajaran yang terpaksa dibayar serta beberapa hutang yang lain yang masih perlu dijelaskan seperti hutang motorsikal, kad kredit dan sebagainya.

Kos untuk melangsungkan perkahwinan bukanlah kecil mengikut pengamalan masyarakat hari ini. Wang hantaran sahaja sudah boleh mencecah sehingga RM5000 ribu. Majlis kendurinya pula mestilah mengundang sekurang-kurangnya 500 orang. Sewa pelamin, mak andam, baju songket, kanopi, jurugambar, pasukan kompang dan bermacam-macam lagi (not my taste occay !) perbelanjaan yang perlu dikeluarkan supaya majlis yang diadakan menjadi meriah dan boleh dibanggakan (not my target exactly occay!). Alasan yang paling kerap dilontarkan: "Alaa..sekali seumur hidup, jadi tidak mengapalah berbelanja lebih sedikit."

Buku ini memberikan anda panduan bagaimana anda dapat menjana dan mengumpul duit dengan mudah dan berkesan. Di dalam buku ini, anda akan ditunjukkan bagaimana anda boleh berjimat dan menyimpan duit sehingga RM10,000 dengan hanya melakukan beberapa perkara mudah di dalam hidup anda.

Turut didedahkan, rahsia bagaimana seorang pemuda menjana pendapatan sehingga RM3000 dalam masa 3 jam dengan hanya berdiri di khalayak ramai (bukan meminta sedekah atau membuat persembahan). Anda mungkin sukar mempercayainya, tetapi itulah realiti kehidupan yang perlu anda sedari.

Buku ini juga akan mendedahkan anda dengan teknik pengurusan kewangan yang betul dan mendedahkan kesilapan-kesilapan yang sering dilakukan oleh anak-anak muda masa kini di dalam menguruskan kewangan mereka

*sinopsis bagi buku Mas Kahwin Yang Hilang. Jadi pada sesapa yang merancang untuk membina mahligai bahagia, sila-silakanlah menjenguk ke web site www.maskahwin.com (aku baca dah..!)

No comments: